تبلیغات در اینترنتclose
تحلیل عملکرد Metal Gear Solid 5 برروی دو کنسول Xbox 360 و PS3

تحلیل عملکرد Metal Gear Solid 5 برروی دو کنسول Xbox 360 و PS3

تحلیل عملکرد Metal Gear Solid 5 برروی دو کنسول Xbox 360 و PS3

تحلیل عملکرد Metal Gear Solid 5 برروی دو کنسول Xbox 360 و PS3


زمان جاری : پنجشنبه 30 دی 1395 - 7:57 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



وقت بازی
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 413
نویسنده پیام
salaravr آفلاین


ارسال‌ها : 47
عضویت: 14 /4 /1394
محل زندگی: بجنورد
سن: 20

تشکر شده : 1
تحلیل عملکرد Metal Gear Solid 5 برروی دو کنسول Xbox 360 و PS3
در این مقاله به بررسی عملکرد یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۵ یعنی Metal Gear Solid 5 در کنسول های نسل هشتم پرداختیم. اما سوالی که شاید ذهن بسیاری از شما را درگیر کرده باشد این است که آیا این عنوان می تواند به همان خوبی که در نسل هشتم ظاهر شد، در نسل هفتم نیز بدرخشد؟
برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.Digital Foundry باری دیگر بازگشته است تا گزارشی را در مورد عملکرد Metal Gear Solid 5 در کنسول های PS3 و Xbox 360 ارایه دهد.
اینبار آقای Richard Leadbetter وظیفه تحلیل را بر عهده گرفته و در ابتدا توضیحاتی راجع به انجین FOX ارایه می دهد:آقای کوجیما با چشم انداز اقتصادی که داشتند، انجین FOX را طوری طراحی کردند که بتواند از سخت افزارهایی با سطوح مختلف به خوبی پشتیبانی کرده و بتواند نسل های مختلف کنسول ها را به خوبی پوشش دهد. آقای کوجیما به طور حرفه‌ای به توضیح این مسئله پرداخت و اعلام کرد که به همین علت بازی از نظر فنی کمی عقب‌تر از رقبای خود خواهد بود. با این وجود خروجی نهایی بازی کاملا در سطح انتظارات ما واقع شد: هر دو کنسول PS4 و Xbox One به خوبی بهینه شده و با بهترین کیفیت ممکن ساخته شده بودند، اما همان طور که انتظار می رفت، کنسول های نسل قبلی کمی افت داشته اند. حال ممکن است عده ای عرضه بازی برای نسل قبل را آن هم بدون هیچ کمی و کاستی عالی خوانده و حتی قابل بازی بودن Metal Gear Solid 5 در این کنسول ها را معجزه بدانند. اما از طرف دیگر کاملا مشخص است که PS3 و Xbox One برای اجرای Metal Gear Solid 5 در برابر تمامی محدودیت های خود ایستاده و فشار زیادی را متحمل شده اند.در ادامه آقای Leadbetter از تفاوت تصاویر مقایسه ای منتشر شده توسط کونامی با نسخه نهایی بازی می گوید:
با وجود اینکه نسخه های نسل هفتی Metal Gear Solid 5 در تصاویر مقایسه‌ای که توسط کونامی منتشر شد، شباهت فراوانی به نسل هشتم داشتند، اما هنگامی که ما به بررسی نسخه های بازی در نسل های مختلف پرداختیم، متوجه تفاوت فراوانی در مبحث فنی عنوان Metal Gear Solid 5 شدیم.
در پایان آقای Leadbetter توضیحات کاملی را در مورد سطح گرافیکی بازی در کنسول های نسل هفتم، ارایه دادند:
اول از همه، سطوح کیفیت بازی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. وضوح تصویر بازی در کنسول های نسل هفتم حدود ۹۹۲×۷۲۰ می باشد و FXAA به طور خشنی در بازی پیاده سازی شده است. کیفیت بافت ها و وسعت دید نقشه ها کاهش پیدا کرده و افکت های بازی کاملا معمولی کار شده اند. برای مثال از تعداد افکت های particle کاسته شده و motion blur فقط در طول cut-scene های In-engine فعال می شود ( البته در نسخه Xbox 360 بازی، افکت motion blur به طور بسیار خفیف پیاده سازی شده است). از کیفیت سایه ها نیز به میزان قابل توجهی کاسته شده و به بهترین شکل ممکن برای سخت افزار PS3 و Xbox 360 پیاده سازی شده است. اما مهمترین تفاوت گرافیکی بین دو نسل به مقیاس LOD (سطح جزئیات) باز می گردد که در کنسول های نسل قبلی بسیار ضعیف به نظر می رسد. به همین علت است که نسخه های مختلف The Phantom Pain در تصاویر ثابت مشابه یکدیگر به نظر می رسند.
توضیحات آقای Leadbetter به اینجا ختم نمی شود و به جزئیات عمیق‌تری نیز می پردازد که از حوصله مطلب خارج می باشد. اما به طور خلاصه ایشان اعلام کردند که همانند نسخه Xbox One بازی، نسخه Xbox 360 نیز در فریم ریت بهتر از رقیب خود عمل می کند و با وجود اینکه در گیم‌پلی بازی تفاوت خاصی در زمینه فریم ریت احساس نمی شود، در cut-scene ها کنسول Xbox 360 تا ۱۰ فریم بر ثانیه نیز از رقیب خود جلو می زند. همچنین با وجود اینکه The Phantom Pain اجرا در ۳۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار داده است، فریم ریت بازی به سختی به ۳۰ می رسد و حتی در طول cut-scene ها به ۲۰ فریم نیز سقوط می کند.

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 01:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

وقت بازی